Een zeer geslaagde NLdoet

Zoals elk jaar, deed Stichting Babyspullen ook dit jaar mee aan NLdoet. Het Oranje Fonds organiseerde op 10 en 11 maart 2017, samen met duizenden organisaties in het land, weer NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken.

Helemaal anders

Voor eerst hebben we NLdoet anders ingericht. In plaats van het inzamelen via boodschappenacties, hebben we gezamenlijk hard gewerkt in ons distributiecentrum.

Op vrijdag 10 maart kregen we hulp van elf medewerkers van Albea Group en zes medewerkers van Sneijder Incasso. Samen met vijf vrijwilligers van Stichting Babyspullen werden deze groepen aangestuurd. De eerste dag zijn er 80 babystartpakketten ingepakt, is er enorm veel gesorteerd, zijn er twee wanden geplaatst en is ons kantoor/kantine geschilderd. Dit laatste werd gecoördineerd en gesponsord door Julian Breed van Lokat 3.0.

Voor het eerst door de voorraad heen

De tweede dag van NLdoet verliep ook fantastisch. Samen met dertien NLdoet vrijwilligers en vijf vrijwilligers van Stichting Babyspullen is er keihard gewerkt. Er zijn 40 pakketten gemaakt, de laatste 20 kunnen nu nog niet dicht omdat we eerst inkopen moeten doen. De voorraad is zo enorm hard gegaan de afgelopen twee dagen. Doordat er zoveel vrijwilligers waren, is alle werkvoorraad kleding weggesorteerd na NLdoet. Dit is voor het eerst dat wij door onze voorraad heen zijn.

Een geweldige verrassing

Naast al het sorteer- en inpakwerk, is er ook een begin gemaakt aan kratten voor onder de grofsorteerkast. En als kers op de taart werden we verrast met een prachtige cheque van JCI Heerhugowaard van maar liefst 5.000 euro. We zijn er stil van!

Het team van Stichting Babyspullen wil iedereen ontzettend bedanken voor hun inzet!