Stichting Babyspullen bestaat 5 jaar

Alweer 7 jaar geleden ontstond het idee voor Stichting Babyspullen. SBS 5 jaarNa de geboorte van ons tweede kindje Milan hadden wij steeds meer spullen over. Al snel stond ons kleine schuurtje vol met vuilniszakken vol met babyspullen. Daar wilde wij heel graag iets goeds mee doen. Tijdens de zwangerschappen was ik mij er heel erg bewust van hoe lastig het is om een babyuitzet te verzamelen als je geen netwerk en/of middelen hebt om op terug te vallen. Zelf hadden wij destijds ook niet zoveel middelen, maar wel heel veel hulp van familie en vrienden. Onze babyuitzet was binnen no-time compleet. Samen met Gyula en Leonel zijn we in 2011 heel kleinschalig met Stichting Babyspullen begonnen. Op 12 maart 2012 is Stichting Babyspullen officieel opgericht.

Het waren 5 bewogen jaren

Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is er enorm veel gebeurd. Wat ooit op zolder begon is een professionele organisatie geworden. In totaal zijn er tot nu toe 6.690 babystartpakketten verstrekt. Dat zijn ontzettend veel baby’s die van ons prachtige pakketten hebben gekregen om een goede start te kunnen maken.
Dit had nooit gekund zonder de steun van onze partners, donateurs en natuurlijk onze ruim 140 vrijwilligers! Met elkaar hebben wij dit fantastische aantal voor elkaar gekregen. Dit jaar verwachten we de beoogde 2.500 babystartpakketten ruimschoots te overschrijden. Daarnaast komt er zeer binnenkort een nieuw en leuk project aan waar jullie later meer over horen.

Toekomstplannen?

Om ervoor te zorgen dat we de toenemende vraag naar pakketten kunnen blijven beantwoorden, hebben we veel hulp nodig. We zijn druk bezig met het werven van sponsoren en donateurs, zodat we alle baby’s die dat nodig hebben kunnen helpen. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan het uitbreiden van onze naamsbekendheid en willen we heel graag zorgen voor bewustwording van kinderarmoede in Nederland. Om alle kinderen te kunnen bereiken hebben we ook steun vanuit de overheid nodig. Vaak worden kinderen van 0 tot 4 jaar ‘vergeten’ in de speciale kindpakketten die op aanbevelen van de kinderombudsman worden ontwikkeld. Er is nog veel werk aan de winkel en daar willen de komende jaren mee verder. Omdat wij vinden dat elk kind recht heeft op een goede start!