Stichting Babyspullen start met een pilot van de Baby Box in Heerhugowaard

We hebben het lang geheim moeten houden, maar gelukkig mogen we het sinds vorige week dan eindelijk van de daken schreeuwen. In samenwerking met the Baby Box Co. start Stichting Babyspullen met een pilot met Baby Boxen. Vandaag vond bij Hotel Restaurant Jules in Heerhugowaard de lancering van de Baby Box plaats. Een lancering die uniek is voor Nederland, want nog nergens anders in ons land worden Baby Boxen aan aanstaande ouders verstrekt.

Wat is een Baby Box?

Al sinds de oprichting van Stichting Babyspullen ruim vijf jaar geleden zijn we geïnspireerd door de Finse Baby Box. Iedere aanstaande moeder in Finland krijgt een doos met babyspullen die tevens als wiegje kan worden gebruikt. De Baby Boxen zijn namelijk voorzien van een matras, waardoor ze als eerste bedje voor pasgeboren baby’s worden gebruikt. In Amerika en Finland zijn de wiegendoodcijfers door het gebruik van de Baby Box sterk afgenomen. Reden genoeg voor Stichting Babyspullen om de Baby Box nu ook in Nederland te introduceren.

De introductie van de Baby Box in Nederland

We zijn heel erg blij dat we met de Baby Box Company kunnen samenwerken. Het is ontzettend fijn dat we een bijdrage kunnen leveren aan het faciliteren van een veilige start voor elke baby in Nederland via de Baby Boxen en de Baby Box University. Met de Baby Box hebben pasgeboren baby’s een veilige plek om te slapen. Voor Stichting Babyspullen is het extra bijzonder, omdat de boxen voor ouders die het financieel moeilijk hebben worden aangevuld met basisbenodigdheden, zoals kleertjes, verzorgingsspullen, beddengoed en een kruik. Zo kan hun kindje een veilige én goede start maken.

Omdat elke kind recht heeft op een goede start

Door de Baby Box aan alle aanstaande ouders aan te bieden, maken alle kinderen dezelfde start. Een schitterend initiatief! Het is natuurlijk geweldig nieuws dat we ons babystartpakket nu in een Baby Box kunnen verpakken en ouders zo ook een veilige slaapplek voor hun kindje kunnen bieden. We wensen alle ouders en hun kindje veel geluk en gezondheid toe!