Stapelweek Stichting Babyspullen wederom een succes!

Drie keer per jaar organiseert Stichting Babyspullen een actieweek met verschillende thema’s om het werk van onze vrijwilligers meer onder de aandacht te brengen. En natuurlijk om extra mankracht en donaties te werven. Dit keer was het de beurt aan onze jaarlijkse Stapelweek. En dat was gelijk al een succes aan het begin van de week!

Extra hulp tijdens de Stapelweek

Tijdens de Stapelweek kunnen extra vrijwilligers een week lang hun handen uit de mouwen steken bij het sorteer- en distributiecentrum van Stichting Babyspullen. Ze kunnen dit doen door ons te komen helpen met het sorteren van binnengekomen babyspullen. Dit gebeurt vaak onder het mom van teambuilding van een bedrijf of omdat een groep vrienden het leuk vindt om een goed doel te komen helpen.

Elk jaar zijn we weer ontzettend blij met de extra hulp om voldoende babystartpakketten te kunnen maken voor de snelgroeiende vraag. Dit jaar zullen er namelijk weer een recordaantal pakketten worden verspreid onder jonge ouders die het financieel erg moeilijk hebben, waarschijnlijk rond de 5.000 stuks!

Vrijwilligers Rabobank

Gelijk al aan het begin van de Stapelweek werden we aangenaam verrast. Nadat ’s ochtends twee extra vrijwilligers zich meldde bij het sorteren van de babyspulletjes liep in de middag een groep van maar liefst 11 vrijwilligers van de Rabobank Alkmaar (e.o.) ons pand binnen. Zij namen zelfs een heerlijke taart en chocolaatjes mee om ons in het zonnetje te zetten voor al ons goede werk. Erg sympathiek, we hebben er van gesmuld om vervolgens hard aan de slag te gaan met z’n allen.

Succesvolle Stapelweek

Dinsdag was al net zo’n prachtige en succesvolle dag. Wederom verwelkomden we in de ochtenduren twee extra vrijwilligers. ’s Avonds hadden we zoveel vrijwilligers dat het een drukte van belang was. We hadden namelijk 15 extra vrijwilligers, bestaande uit medewerkers van de bibliotheek Kennemerland en twee vriendinnengroepjes. Ook deze avond was er weer een traktatie, dit keer van een jarige vrijwilliger. Er was dus volop gezelligheid, maar ook nu werd er weer hard gewerkt aan het samenstellen van de babystartpakketten.

Met de hulp van de extra vrijwilligers op de overige dagen van de week, 9 in totaal, zijn we dit jaar de Stapelweek geëindigd met een totaal extra vrijwilligersaantal van maar liefst 38 personen. De Stapelweek is nog nooit zo succesvol geweest, dit jaar hebben we een recordaantal extra vrijwilligers weten te trekken. Hier zijn we supertrots op en enorm dankbaar voor.

Record op record

Stichting Babyspullen breekt dit jaar record op record. Zo verwachten we in 2018 een totaal van 5.000 babystartpakketten te bereiken dat we kunnen overhandigen aan jonge ouders die onder de armoedegrens moeten leven. Daarnaast ontvangen we steeds meer aandacht voor ons doel onder het publiek en in de media. Dat is wel gebleken uit het recordaantal extra vrijwilligers dat ons heeft geholpen tijdens de Stapelweek.

Donaties Stichting Babyspullen

Wil je ook een bijdrage leveren aan ons goede doel? Wij zijn heel blij met het werk van al onze vrijwilligers. Dus als je dat aanspreekt, kun je je daar ook voor opgeven. Maar er zijn ook andere manieren om Stichting Babyspullen te helpen. Zo kun je een donatie doen, in de vorm van een financiële bijdrage of door het aanschaffen van babyartikelen voor de babystartpakketten in onze webshop.

Heb je zelf nog babyspullen die je niet meer gebruikt voor je eigen kindje? Dan kun je die inleveren bij één van onze inzamelpunten door heel Nederland. Kijk op onze website voor een adres bij jou in de buurt en voor een overzicht van ons verlanglijstje.

Elk kind heeft recht op een goede start, dat vind jij toch ook?