Grote spullen

Soms willen mensen grote babyspullen doneren, zoals: ledikantjes, Maxi-Cosi’s, kinderwagens, wippers, boxen.

Deze spullen zamelen we niet in. Voor de inzamelpunten is het in ontvangst nemen vaak een probleem. Daarbij zijn deze spullen voor ons te groot om te transporteren en op te slaan en staan ze vaak onnodig lang in het sorteer- en distributiecentrum. We waarderen dat je die spullen wilt doneren en geven daarom graag een aantal alternatieven.

Wat doe je met grote babyspullen?

Er zijn diverse organisaties die grote babyspullen inzamelen en ervoor zorgen dat ze bij de juiste gezinnen terecht komen. Wij kunnen bijvoorbeeld noemen:

Wellicht is er ook een dergelijke organisatie bij jou in de buurt. Heb je zelf een tip voor een organisatie die grotere babyspullen (zoals meubels en buggy’s) inzamelt, laat het ons dan weten. We kunnen dan een completere lijst opstellen.

Je kunt de spullen ook naar een lokale kringloopwinkel te brengen. Veel (aanstaande) ouders uit onze doelgroep gaan hierheen om hun kinderkamer voordelig in te richten. Uiteraard kun je de spullen ook op Marktplaats en/of Facebook aanbieden.

Wat kunnen wij goed gebruiken?

Stichting Babyspullen maakt babystartpakketten. Die pakketten vullen we onder andere met babykleding, verzorgingsproducten, hydrofieldoeken, beddengoed, kruiken. Hier vind je een overzicht met de spullen die we goed kunnen gebruiken https://www.stichtingbabyspullen.nl/hulp-geven/babyspullen-doneren/ Je kunt hier ook zien waar onze inzamelpunten zijn. Er zijn op dit moment 170 inzamelpunten door het hele land, dus er is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Wil je meer weten over het doneren van babyspullen. Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@stichtingbabyspullen.nl.