Stichting Babyspullen: 1000ste babystartpakket verstrekt

Alkmaar, 27 augustus 2015 Logo Stichting Babyspullen

Op naar de doelstelling van 1500 pakketten in 2015

Stichting Babyspullen: 1000ste babystartpakket verstrekt

Eind augustus heeft Stichting Babyspullen het 1000ste babystartpakket van 2015 verstrekt. Daarmee hebben dit jaar al duizend (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben hun kindje een goede start in het leven kunnen geven. ‘Dit is een mooi resultaat op twee derde van het jaar. Wij zijn erg blij met alle hulp, zowel financieel als praktisch, die we krijgen van vrijwilligers, donateurs en vanuit het bedrijfsleven’, vertelt Marjolijn Hermus, voorzitter van Stichting Babyspullen. De stichting heeft zich tot doel gesteld dit jaar minimaal 1500 babystartpakketten te verstrekken.

Unieke aanpak
Dat het werk van de stichting hard nodig is, blijkt wel uit cijfers van de Kinderombudsman: in Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Ouders kunnen in die gevallen vaak niet voldoen aan de basisbehoeften voor hun pasgeboren baby: een warme deken, een kruik, verzorgingsspulletjes of voldoende kleertjes. Hermus: “Wij verstrekken de gratis pakketten uitsluitend op basis van een verwijzing van een hulpverleningsinstantie, zoals de Voedselbank of Jeugdzorg. Zo weten we zeker dat de pakketten terechtkomen bij de gezinnen die het écht nodig hebben. Dat maakt ons uniek in Nederland.”

Helpen
Particulieren en bedrijven kunnen het werk van de stichting op verschillende manier ondersteunen. Allereerst door donateur te worden en Stichting Babyspullen financieel te steunen. Ten tweede door babyspullen te schenken: van kleding tot kruiken, alles is welkom. Tot slot is de stichting altijd op zoek naar vrijwilligers die zich met hun tijd en/of kennis willen inzetten in de strijd tegen kinderarmoede.

Stichting Babyspullen
1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede, in grote steden is dat 1 op 4 kinderen. Jaarlijks gaat het om 20.000 baby’s  die in armoede geboren worden. Stichting Babyspullen helpt!

Stichting Babyspullen verzamelt nieuwe en gebruikte babyspullen, maakt daar babystartpakketten van en deelt die via diverse hulpverleningsinstanties gratis uit aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. In 2014 zijn 1.240 pakketten door het hele land verspreid. In 2015 zullen dit naar verwachting 1500 pakketten zijn. Bij de stichting werken ongeveer 90 vrijwilligers.

——————————————————————–

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Sasja Spek, persvoorlichter, 06-55342376.
Meer informatie over Stichting Babyspullen vindt u op www.stichtingbabyspullen.nl.

Bijgesloten foto’s zijn rechtenvrij te gebruiken door redacties.