Schaarse goederen

Het is overweldigend, al die spullen die Stichting Babyspullen gedoneerd krijgt. Kleertjes waar andere baby’tjes uitgegroeid zijn, maar die nog prima een ronde (of twee rondes) meekunnen. Babyspullen die vaak maar kort worden gebruikt, maar toch onmisbaar zijn, zoals kruiken, dekens, hoezen voor een aankleedkussen. Soms krijgen we ook gloednieuwe spullen, dubbel gekregen als kraamcadeau bijvoorbeeld. Of donaties (in natura) van bedrijven, die we ontzettend goed kunnen gebruiken om de babystartpakketten mee te vullen. Ongebruikte verzorgingsproducten (in de verpakking) zijn ook erg welkom, denk aan flesjes, speentjes of billencrème.

Welke spullen kunnen we goed gebruiken?
Hoewel we ontzettend blij zijn met alle donaties, zijn er een aantal items waar we extra om verlegen zitten. Deze spullen krijgen we minder vaak, maar kunnen we juist goed gebruiken. Dekens en molton hoeslakentjes/moltondoeken voor in een ledikant bijvoorbeeld. Jasjes in de maat 50/56 voor zowel jongetjes als meisjes. En shirtjes met lange mouwen in maat 50/56 en in maat 68. Heeft u nog rompers in maat 86? Of zwemspullen tot en met maat 68? Deze zijn op dit moment erg schaars.

Speciaal voor meisjes hebben we behoefte aan broeken in maat 62/68. En voor jongens juist broeken in maat 86/92. Die slijten misschien extra hard op de peuterleeftijd. Zou dat het zijn? Verder kunnen we voor jongetjes nog wat extra shirts met korte mouwen gebruiken, maat 50 tot en met 68. En boxpakjes voor jongens in alle maten.

Hydrofiele washandjes en hydrofiele doeken zijn ook erg welkom. Die doeken zijn natuurlijk overal handig voor; als spuugdoek, inbakerdoek, handdoek, slabbetje, verschoondoek.

Babyspullen doneren
Heeft u een van deze items in de kast liggen en wordt het niet meer gebruikt? Wij kunnen het juist heel goed gebruiken. Wees ervan verzekerd dat het op de juiste plek terecht komt.

Huidig overzicht van schaarse artikelen, klik hier!