Stichting Babyspullen zoekt nieuwe donateurs en sponsoren

Heerhugowaard, november 2016

Om ook in 2017 het goede werk te kunnen voortzetten

Na een periode van grote onzekerheid en een gedwongen verhuizing vanuit Alkmaar, heeft Stichting Babyspullen in februari 2016 haar intrek genomen in een pand in Heerhugowaard. Daar is de stichting de afgelopen maanden verder gegroeid. Tot nu toe zijn al meer dan 2.000 babystartpakketten verstrekt aan ouders van kinderen die in armoede worden geboren. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog maar 1.155. Om ervoor te zorgen dat de stichting ook in 2017 haar goede werk kan voortzetten en nog meer kinderen in armoede kan helpen, is hulp van sponsoren en donateurs van essentieel belang.

Unieke aanpak

Dat het werk van de stichting hard nodig is, blijkt wel uit cijfers van de Kinderombudsman: in Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Ouders kunnen in die gevallen vaak niet voldoen aan de basisbehoeften voor hun pasgeboren baby: een warme deken, een kruik, verzorgingsspulletjes of voldoende kleertjes. Oprichtster Marjolijn Hermus: ‘Wij verstrekken de gratis pakketten uitsluitend op basis van een verwijzing van een hulpverleningsinstantie, zoals de Voedselbank of Jeugdzorg. Zo weten we zeker dat de pakketten terechtkomen bij de gezinnen die het écht nodig hebben. Dat maakt ons uniek in Nederland.’

Uw hulp is hard nodig

Stichting Babyspullen ontvangt geen subsidie of andere overheidssteun en is voor haar inkomsten volledig afhankelijk van sponsors en donateurs. In 2017 wil de stichting maar liefst 2.750 babystartpakketten verstrekken. In het grotere pand in Heerhugowaard kan deze groei worden gerealiseerd. Maar groei brengt ook de nodige kosten met zich mee. Denk aan de huur, elektriciteit en internet, maar ook aan computers en koffie voor de vrijwilligers. Bedrijven kunnen het werk van Stichting Babyspullen financieel ondersteunen door donateur te worden. Ook kunnen zij ervoor kiezen de stichting juist heel praktisch te steunen door productsponsoring of door hun kennis en kunde in te zetten. Op www.stichtingbabyspullen.nl/zakelijk/ leest u alles over de verschillende mogelijkheden.

Stichting Babyspullen

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede, in grote steden is dat 1 op 4 kinderen. Jaarlijks gaat het om 20.000 baby’s die in armoede worden geboren. Stichting Babyspullen helpt! Stichting Babyspullen verzamelt nieuwe en gebruikte babyspullen, maakt daar babystartpakketten van en deelt die via diverse hulpverleningsinstanties gratis uit aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. In 2015 zijn 1.672 pakketten door het hele land verspreid. In 2016 zullen dit naar verwachting meer dan 2000 pakketten zijn. Bij de stichting werken ongeveer 140 vrijwilligers.

Noot voor de redactie/Niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjolijn Hermus, op 06-44449328. Meer informatie over Stichting Babyspullen vindt u op www.stichtingbabyspullen.nl. Bijgesloten foto’s zijn rechtenvrij te gebruiken door redacties.