Stichting Babyspullen vindt onderdak in Heerhugowaard

Nieuwe locatie in korte tijd gerealiseerd, nu de verwarming nog…

Heerhugowaard, 17 februari 2016

Per medio februari is het landelijke sorteer- en distributiecentrum van Stichting Babyspullen verhuisd van Alkmaar naar Heerhugowaard. De stichting moest als gevolg van de overname van de locatiesponsor noodgedwongen op zoek naar een nieuw onderkomen. ‘We zijn blij dat we onze werkzaamheden in dit nieuwe pand kunnen voortzetten’, vertelt bestuursvoorzitter Leon Hamstra. ‘Daarbij zijn we enorm dankbaar voor de praktische en financiële steun die we van allerlei particulieren, bedrijven, organisaties en fondsen krijgen en hebben gekregen. Samen zorgen we ervoor dat we baby’s in Nederland – ondanks de financiële situatie waarin ze geboren worden – een goede start in het leven kunnen blijven geven.’

In Heerhugowaard beschikt de stichting over meer vierkante meters werkruimte dan in Alkmaar. ‘De stichting heeft duidelijke toekomstdoelen gesteld. In 2017 willen we minimaal 2.500 babystartpakketten verstrekken aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. Op de nieuwe locatie kunnen we deze groei ook daadwerkelijk realiseren’, aldus Hamstra.

Steun

Het budget van de stichting, die volledig op vrijwilligers draait, is beperkt en afhankelijk van sponsors en donateurs. ‘Onze focus ligt op het maken en verspreiden van zoveel mogelijk babystartpakketten. De vele vrijwilligers zetten zich hier vol enthousiasme, belangeloos voor in. Wij proberen de werkomgeving voor hen dan ook zo prettig mogelijk te maken. Momenteel zijn we nog hard op zoek naar bedrijven die willen meedenken cq –helpen bij het vinden van een oplossing voor de kou in het pand. Daarnaast zoeken we een elektricien voor het aanleggen van o.a. stopcontacten en zoeken we professionele hulp bij het eenmalig schoonmaken van het pand. Tot slot komen we graag in contact met bedrijven en organisaties die Stichting Babyspullen structureel financieel en praktisch willen ondersteunen’, besluit Hamstra.

Dank

Stichting Babypullen bedankt haar sponsors, waar onder: Groeneveld Verhuizingen, Huur de verhuizer.nl, Karwei Enkhuizen, Gamma Heerhugowaard, Stichting Present, Dicks BV, Ton Scholten tegels & sanitair, Stichting De Groene Parapluie, Stichting Lief Langedijk, Stichting Stuwkracht 10, Stam & Landman, Inboedelwinkel.nl en Kops aannemers.

Stichting Babyspullen

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede, in grote steden is dat 1 op 4 kinderen. Jaarlijks gaat het om 20.000 baby’s  die in armoede geboren worden. Stichting Babyspullen helpt!

Stichting Babyspullen verzamelt nieuwe en gebruikte babyspullen, maakt daar babystartpakketten van en deelt die via diverse hulpverleningsinstanties gratis uit aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. In 2015 zijn 1.672 pakketten door het hele land verspreid. In 2016 zullen dit naar verwachting 2.000 pakketten zijn. Bij de stichting werken ongeveer 100 vrijwilligers.