Stichting Babyspullen: 1000ste babystartpakket verstrekt in 2016

Heerhugowaard, 28 juni 2016

Op naar de doelstelling van 2000 pakketten in 2016
Stichting Babyspullen: 1000ste babystartpakket verstrekt

Eind juni heeft Stichting Babyspullen het 1000ste babystartpakket van 2016 verstrekt. Daarmee hebben ze dit jaar al duizend kindjes van ouders die het financieel moeilijk een goede start kunnen geven. ‘Dit is een mooi resultaat halverwege het jaar. We zijn erg blij met alle hulp, zowel financieel als praktisch, die we krijgen van vrijwilligers, donateurs en het bedrijfsleven’, vertelt Marjolijn Hermus, directeur van Stichting Babyspullen. De stichting heeft zich tot doel gesteld dit jaar minimaal 2000 babystartpakketten te verstrekken.

Unieke aanpak
Dat het werk van de stichting hard nodig is, blijkt wel uit cijfers van de Kinderombudsman: in Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Ouders kunnen in die gevallen vaak niet voldoen aan de basisbehoeften voor hun pasgeboren baby: een warme deken, een kruik, verzorgingsspulletjes of voldoende kleertjes. Hermus: “Wij verstrekken de gratis pakketten uitsluitend op basis van een verwijzing van een hulpverleningsinstantie, zoals de Voedselbank of Jeugdzorg. Zo weten we zeker dat de pakketten terechtkomen bij de gezinnen die het écht nodig hebben. Dat maakt ons uniek in Nederland.”

Helpen
Particulieren en bedrijven kunnen het werk van de stichting op verschillende manier ondersteunen. Allereerst door donateur te worden en Stichting Babyspullen financieel te steunen. Ten tweede door babyspullen te schenken: van kleding tot kruiken, alles is welkom. Ook zoekt de stichting altijd vrijwilligers die zich met hun tijd en/of kennis willen inzetten in de strijd tegen kinderarmoede. Concreet is de stichting momenteel op zoek naar een sponsor voor de huur van het nieuwe pand in Heerhugowaard, waar zij naartoe zijn verhuisd nadat ze niet langer in hun vorige pand in Alkmaar konden blijven.

Stichting Babyspullen
1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede, in grote steden is dat 1 op 4 kinderen. Jaarlijks gaat het om 20.000 baby’s die in armoede worden geboren. Stichting Babyspullen helpt!
Stichting Babyspullen verzamelt nieuwe en gebruikte babyspullen, maakt daar babystartpakketten van en deelt die via diverse hulpverleningsinstanties gratis uit aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. In 2015 zijn 1.672 pakketten door het hele land verspreid. In 2016 zullen dit naar verwachting 2000 pakketten zijn. Bij de stichting werken ongeveer 140 vrijwilligers.bsp

Noot voor de redactie/Niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Marjolijn Hermus 06-53514853
Meer informatie over Stichting Babyspullen vindt u op www.stichtingbabyspullen.nl.Bijgesloten foto is rechtenvrij te gebruiken door redacties.